Jonge, luxe occasions in trek
Uit een onderzoek van BOVAG, dat afgelopen zaterdag is gepubliceerd, blijkt dat consumenten steeds vaker kiezen voor jonge en luxe occasions. Het betreft overigens niet specifiek occasions van een bepaald merk of type.
In het rapport werden de cijfers van begin 2013 vergeleken met die van 2012. Duidelijk waarneembaar was dat de occasionverkoop door autobedrijven die aangesloten zijn bij BOVAG vrijwel gelijk is gebleven. Dit, in tegenstelling tot de verkoop van nieuwe auto’s. Deze blijft namelijk al tijden dalen.
Zekerheid bij kopen occasion
Ook is opvallend te zien dat het marktaandeel van BOVAG nog steeds blijft groeien. Begin vorig jaar was namelijk 50,8% van alle autobedrijven aangesloten bij BOVAG. Momenteel is dit aandeel reeds gestegen naar 52%. In tijden van recessie kiezen kopers van auto’s zichtbaar sneller voor de zekerheid van een autobedrijf dat, net zoals Autobedrijf Auto Nol, is aangesloten bij BOVAG. Aangesloten autobedrijven kunnen namelijk gebruik maken van de garantie die BOVAG aanbiedt.
Jonge occasions
In het afgelopen halfjaar zijn bij BOVAG-autobedrijven 48.103 jonge occasions (occasions van twee tot vier jaar oud) verkocht. Dit is 17,7% meer dan in dezelfde periode van 2012. Een ander opvallend punt is dat er steeds meer tweedehands SUV’s en sportauto’s zijn verkocht. Een stijging van 8% laat duidelijk zien dat er, ondanks economisch uitdagende tijden, toch wel degelijk interesse blijft bestaan in meer luxe auto’s.
Autobedrijf Auto Nol heeft standaard een groot aanbod aan occasions beschikbaar. Hierdoor is er voor iedereen wel een geschikte occasion op voorraad is. Op onze occasionpagina kunt u zelf onze voorraad bekijken. Zoekt u toch een auto die wij niet op voorraad hebben? Geef dan uw gewenste auto door, zodat wij u kunnen helpen met het vinden van uw droomauto!